Uncategorized

ייעוץ אסטרטגי שיווקי – מתי צריך?

 

האינטרנט מציע לנו מגוון רחב של אפשרויות פרסום חדשות, כאלה שלא היו קיימות לפני עשור או שניים. אנשי הדיגיטל לומדים את השטח מדי יום, יועצים עסקיים לומדים מאנשי הדיגיטל ואילו בעלי עסקים לרוב רוצים להגיע מוכנים עם כל הידע שבעולם לעבודת הפרסום. הבעיה היא שהסביבה של האינטרנט היא מאוד דינאמית והיא משתנה אולי אפילו בזמן שאתם קוראים מאמר זה. בהתאם לתקופה שבה אתם נמצאים יכול להיות שרשתות חברתיות יאבדו מהכוח שלהן או יעצימו אותו אל מול טכניקות פרסום אחרות, ייתכן והקידום האורגני בגוגל יהיה פחות מתאים לעסק שלכם ואולי דווקא פעילות באמצעות תמונות וסרטונים תניב לכם יותר המרות. בכל שלב שבו אתם נמצאים בעסק שלכם מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע, להכין תכנון אסטרטגי מסודר לשיווק ומיתוג העסק שלכם ולפעול בהתאם לתקציב שלכם ולצרכי העסק.

מהו ייעוץ אסטרטגי שיווקי?

ייעוץ אסטרטגי בכלל הוא שירות ייעוץ שמיועד לפיתוח של אסטרטגיה או תוכנית פעולה מסוימת. כאשר משייכים את זה לעסק זה יכול להיות קשור לכמה וכמה רבדים או מחלקות. ישנה אסטרטגיה לפיתוח מוצר, אסטרטגיה לשיווק ופרסום, אסטרטגיה למיתוג העסק, אסטרטגיה של שיטת עבודה בתוך העסק, אסטרטגיית התנהלות מול לקוח ועוד. הכנת תוכנית מסודרת מראש תעזור לכם לבנות תבנית עבודה מסודרת שתוכלו ללכת בעקבותיה לעבר מטרות מסוימות, בצורה ברורה ולאחר שחשבתם על כמה שיותר דברים מראש, מזערתם אפשרויות להפתעות לא נעימות או תקלות בדרך והכנתם תוכניות מגירה במידת הצורך.

ייעוץ אסטרטגי בהקשר של שיווק מתייחס בעיקר לאופן שבו אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם, למתג את העסק/המוצרים בו ולהגביר את החשיפה לקהל. לרוב זה יהיה באמצעות האינטרנט כיוון שזהו ערוץ התקשורת הפופולרי ביותר כיום והוא גם מאפשר לנו להקים קמפיין פרסום בתקציבים נמוכים יחסית ועדיין כאלה שיהיו אפקטיביים עבור העסק (כמו שקשה יותר לעשות בטלוויזיה או בעיתונות למשל).

מה כולל שירותי הייעוץ האסטרטגי?

במסגרת שירותי ייעוץ אסטרטגי יתבצע אפיון מלא לעסק, לקהל היעד ואפילו יבוצע מחקר מתחרים שלכם. לאחר מכן יהיה ניתן לאפיין את הרבדים השונים בעסק שלכם ובהקשר שבו בעל העסק רוצה את הייעוץ (ייתכן ובעל העסק רוצה ייעוץ רק עבור מחלקה אחת או נושא ספציפי ולא עבור כל החברה). לאחר מכן תוכלו לקבל דוח עבודה מסודר מהיועץ העסקי שלכם בנוגע לנושא המבוקש לבחינה. אם לדוגמה מדובר בבדיקת ליקויים בעסק ובחינת אסטרטגיות עבודה חדשות תקבלו רשימה של הליקויים ואף עצות לשיפור. במידה והשירות המבוקש הוא הכנת אסטרטגיה לשיווק ופרסום העסק ומוצריו הרי שתוכלו לקבל דוח לגבי ערוצי השיווק שעשויים להיות רלוונטיים עבורכם, תקציבים מינימליים להתחלה בפרסום בתחום כדי להגדיל את הסיכוי להשיג תוצאות ועוד נתונים נוספים ועצות לדרך. חשוב להבהיר כי הייעוץ הוא בגדר ייעוץ וכדי ליישם את העצות והתוכנית האסטרטגית זה תלוי בכם ובפעולות שלכם. כלומר – אם בעל העסק לא יניע את העניינים העצות עשויות להיות לשווא. בעוד ההבדל בין תכנון ומעשים הוא גדול אנו מקווים שאתם מאלה שגם מתייעצים וגם עושים.

 

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.