קבלני בניין ושיפוצים חייבים להשתמש בחומרי גלם מגוונים על מנת לבצע פרויקטים בתחומי ההתמחות שלהם. כתוצאה מכך, חברות שמוכרות חומרי בניין מחפשות כל הזמן דרכים חדשות לשווק את המוצרים השונים. אין דרך אחת קלה לעשות את זה ותמיד כדאי לשלב בין מאמצי שיווק יצירתיים, אבל אפשר להצביע על מספר כללי מפתח:
א. פילוח לפי קהל יעד – לא כל הקבלנים צריכים את אותם חומרי בניין וגלם. הפתרון הוא לפלח את הקמפיין השיווקי לפי קהל היעד. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בכלים ממוחשבים, קמפיין פרסומי במנועי חיפוש, קידום ברשתות חברתיות וכן הלאה. פילוח לפי קהל היעד עוזר לשווק מוצרים לקבלנים וחוסך הוצאות מיותרות.
ב. הנעה לפעולה – שיווק מוצרים לקבלנים נמדד בסופו של דבר לפי כמות המכירות. מכאן שיש להניע את הקבלנים לפעולה ולא להסתפק במתן מידע אינפורמטיבי בלבד. קל יותר לעשות זאת בעזרת קמפיין שממוקד באזור הפעילות של הקבלן, כמו למשל שיווק עבודות אלומיניום לקבלני שיפוצים בעיר הבירה, לעומת שיווק מוצרי איטום לקבלני איטום באזור הצפון.
ג. מחירים מיוחדים על כמויות גדולות – בניגוד ללקוחות פרטיים שרוכשים כמויות קטנות של חומרי בניין לעיתים רחוקות בלבד, קבלני בניין ושיפוצים משתמשים בהם בכמויות עצומות. מבחינת המשווק, המשמעות צריכה להיות שיווק על בסיס מחירים מיוחדים. קבלן שרוכש כמויות גדולות של מוצרים מסוימים במחירים זולים יחזור לבצע קנייה כזו גם בפרויקט הבא.

מה מיוחד במוצרי אלומיניום בירושלים?
שיווק מוצרים לקבלנים מחייב שימוש בשפה מקצועית שמובנת להם. אם מנסים לשווק למשל מוצרי אלומיניום בירושלים, כדאי להדגיש את הערך המוסף של המוצר הזה לעומת המתחרים. אפשר לדבר על מזג האוויר בירושלים בחורף ועל העמידות של האלומיניום בפני שיתוך, על הערך הדקורטיבי של שילוב בין אלומיניום ואבן ירושלמית ועל מוסדות המדינה הרשמיים שמשתמשים במוצרי אלומיניום בגלל העמידות.
שיווק לקבלנים דורש התייחסות לשורה ארוכה של נושאים. הוא מחייב מתן תשומת לב למאפייני המוצרים השונים, אך חשוב לבצע אותו בצורה נכונה על מנת להגדיל את המכירות.