קידום אתרים ושיווק באינטרנט בעידן המובייל

בימינו, חלק ניכר מהגלישה באינטרנט מתבצעת דרך סמארטפונים – על פי הערכות שונות כשליש עד חצי מהגולשים באתרים השונים עושים זאת מול המסך הקטן יחסית של הטלפון ולא באמצעות מחשב נייח ומסך גדול, ובהתאם למי שעוסק בשיווק וקידום ברשת כדאי להיערך בהתאם.

פרמטר ה- Mobile Friendly של גוגל

למי שהיה זקוק להוכחה נוספת לכך שאין קידום אתרים ושיווק באינטרנט בימינו ללא מתן תשומת לב משמעותית לנושא המובייל, סיפקה גוגל (בראשית 2015) את ההוכחה, בדמות ה- Mobile Friendly. ה-Mobile Friendly הוא ציון שמעניק האלגוריתם שמאחורי מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בתבל לכל דף אינטרנט עבור מידת התאמתו לגלישה סלולרית. ציון זה מהווה מרכיב משמעותי בציון האיכות הכולל של כל דף ושל כל אתר, ובהתאם משפיע על הדירוג ועל מידת החשיפה לה זוכים האתרים השונים. אם לוקחים בחשבון שיותר ויותר חיפושים בגוגל מתבצעים דרך טלפונים ניידים, הרי שברור כי ה-Mobile Friendly מצדיק השקעה על מנת להשיג ציון גבוה בפרמטר זה.

לשם כך חשוב במיוחד לתת את הדעת על זמן עליית האתר (חייב להיות מהר, ובעצם אפילו "מהר" זה לא מספיק אלא יש להבטיח כי כל דף נטען כהרף עין), לוודאי שהתצוגה מותאמת לממדי המסך (מבלי לחייב את הגולשים לגלול מעלה, מטה, הצידה וכו'), לנסח טקסטים תמציתיים ומדויקים וליצור כפתורים בולטים המניעים לפעולה הרצויה כך שכל גולש ימצא את מבוקשו מבלי לבזבז זמן יקר.

נוכחות בולטת ברשתות החברתיות הרלוונטיות

מרכיב חשוב נוסף של קידום אתרים ושיווק באינטרנט בעידן המובייל הוא נוכחות בולטת ברשתות החברתיות, ובפרט באלה הרלוונטיות לתחום פעילותו של האתר ושל העסק שעומד מאחוריו.

כך, למשל, בעל מסעדה או שף שמציע סדנאות בישול בביתו יכולים להעלות לאינסטגרם שלל תמונות מפתות במיוחד של מאכלים, לצבור עוקבים ולהציע מבצעים אטרקטיביים, מעצבת שמלות כלה יכולה לספק בפייסבוק טיפים יקרי ערך לזוגות שעומדים להתחתן ולמצב עצמה כאוטוריטה בתחום, מיצוב שבסופו של דבר יניב גם לקוחות רבים (בתנאי שהטיפים אכן בעלי ערך אמיתי!) ובאופן כללי נוכחות מובהקת ברשתות חברתיות פופולריות, ופנייה מושכלת לקהל יעד רלוונטי, ירחיבו את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים ויניבו רווחים נאים.

 

Leave a Reply